Informaţii utile

Detalii:

Raportare reacție adversă
Reacțiile biologice ale oamenilor la medicamente sunt diferite. Acesta este motivul pentru care, asociate cu utilizarea medicamentelor, nu toate reacțiile adverse (efecte secundare) pot fi detectate în timpul cercetării clinice, nici chiar în cadrul celor mai complexe studii clinice. Colectarea a cât mai multe dintre aceste reacții adverse, oricât de rare ar fi ele, din surse la nivel mondial este de o importanță capitală pentru utilizarea în continuare de către pacient și pentru siguranța medicamentului (farmacovigilență).
Pentru Bayer, din postura de companie farmaceutică la nivel mondial, farmacovigilența se află în centrul atenției, dincolo de simpla respectare a reglementărilor globale de complianță. Pentru a permite Bayer să furnizeze informații de siguranță actualizate, cu privire la produsele Bayer, sprijinul dumneavoastră este esențial, dacă sunteți consumator, pacient sau profesionist în domeniul sănătății (de ex., medic sau farmacist).
Dacă doriți să raportați o reacție adversă sau o plângere despre calitate, vă rugăm să îl contactați pe medicul sau pe farmacistul dumneavoastră sau autoritatea locală - Agenția Națională a Medicamentului și a Dispozitivelor Medicale.

Raportările dumneavoastră pot fi trimise către:  Bayer AG, Pharmacovigilance  sau direct la Bayer Romania:

Telefon: +40 021 528 59 09 
Telefon: : +40 21 529 59 14 (în afara orelor de program)
Mobil: +40 723 505 648
Fax: + 40 021 528 59 38

E-mail: pharmacovigilance_romania@bayer.com

Scopul nostru privind informarea medicală este reprezentat de utilizarea raţională şi eficientă a medicamentelor și se face prin furnizarea gratuită de informaţii ştiinţifice şi obiective privind  medicamentele Bayer HealthCare Pharmaceuticals/Bayer HealthCare ConsumerCare/Bayer Radiology parte a Bayer SRL Romania.

Prin serviciile oferite, Departamentul Medical al Bayer SRL România doreşte să vină în sprijinul profesioniştilor din domeniul sănătăţii în scopul optimizării terapiei, contribuind astfel la îmbunatăţirea calităţii asistenţei medicale acordate pacienţilor.

 

COLECTAREA INFORMATIILOR MEDICALE PRIVIND PRODUSELE BAYER

 

•             PROFESIONIȘTI DIN DOMENIUL SĂNĂTĂȚII

Dacă aveți orice solicitări verbale, scrise sau în format electronic privind informațiile legate de: terapia medicamentoasă, indicații, eficienţa terapeutică, farmacocinetică/farmacodinamie, posologie şi mod de administrare, monitorizare terapeutică, utilizarea medicamentelor la pacienţii cu particularităţi fizio-patologice (copii, vârstnici, sarcină şi alăptare, insuficienţă renală şi hepatică), aspecte științifice sau aspecte medicale despre produsele din portofoliul Bayer HealthCare Pharmaceuticals/Bayer HealthCare ConsumerCare/Bayer Radiology parte a Bayer SRL Romania vă rugăm să ne contactați la:

  • e-mail: medical-info-ro@bayer.com,
  • telefoane: 021 528 59 23/021 528 59 85/021-528 59 88,
  • fax: 021-5285998
  • adresa: SC Bayer SRL,  Șos. București – Ploiești nr. 1A, clădire B, etaj 1, sector 1, 013681 București, România

Orice solicitare medicală  vă rugăm să o transmiteți către Bayer SRL România via e-mail, fax, curier (Fan Courier sau Cargus și să specificați: cu plata la destinatar), printr-un reprezentant Bayer sau telefonic.

 

             PACIENȚI

Dorim să vă informăm că, în conformitate cu legislația în vigoare în România, companiile farmaceutice nu pot oferi sfaturi pacienților sau consumatorilor cu privire la produsele cu prescriptie medicală pe care acestea le comercializează. Acest lucru poate fi realizat numai de către medicul curant. Prin urmare, vă recomandăm să vă adresați medicului dumneavoastră pentru sfaturi medicale, efectuarea de investigații medicale și pentru a beneficia de un tratament adecvat.

 

Definiții

1. Medicament:

a) orice substanţă sau combinaţie de substanţe prezentată ca având proprietăţi pentru tratarea sau prevenirea bolilor la om;

sau

b) orice substanţă sau combinaţie de substanţe care poate fi folosită ori administrată la om, fie pentru restabilirea, corectarea sau modificarea funcţiilor fiziologice prin exercitarea unei acţiuni farmacologice, imunologice sau metabolice, fie pentru stabilirea unui diagnostic medical.

2. Medicament eliberat pe bază de prescripţie medicală - orice medicament pentru a cărui eliberare pacientul trebuie să prezinte o prescripţie medical.                                                                                                    

3. Medicament OTC - orice medicament care se poate elibera fără prescripţie medicală.                                

4. Prescripţie medicală - orice prescripţie de medicamente emisă de o persoană calificată în acest sens.

5. Profesionişti din domeniul sănătăţii - medici, medici dentişti, farmacişti şi asistenţi medicali sau de farmacie.                                                                                                                                                                        

6. Servicii de sănătate - totalitatea serviciilor de natură medicală sau farmaceutică realizate de profesioniştii din domeniul sănătăţii în vederea tratării sau prevenirii apariţiei bolilor la om.

Reclamație referitoare la calitatea unui produs medicamentos, supliment alimentar, produs cosmetic – orice raport/ informație primită (scrisă, electronic sau verbal) de la pacient/consumator/medic/farmacist/client referitor la o potențială sau presupusă problemă de calitate a produsului (identificare, durata de viață, siguranță, eficacitate, etc).

Problema de calitate identificată poate sau nu să prezinte un risc pentru pacient